Annak ellenére, hogy a legnagyobb gyártók is csupán egy-két nagyobb újdonsággal érkeztek a franciák fővárosába, a Lotus rögtön öt új, imponáló sportmodellel kampányol. A britek gyakorlatilag a teljes palettájukat újragondolták, és a szalonon látottakkal szeretnének a konkurencia orra alá borsot törni - amennyiben a minőséggel nem lesz gond, sikerrel járhatnak.
Nagy momentum ez a Lotus történetében, ugyanis ezekkel a típusokkal egy teljesen új stílust, teljesen új filozófiát aggatnak a márkára, ráadásul a jövőbeni arculatot képviselő autókat egyszerre készítették el, de a bevezetés a hírek szerint lépcsőzetesen történik majd.
Természetesen a legjobban várt meglepetés a szupersport kategória képviselője, az Esprit érkezése volt. A gyáriak a régi idők Lotusait felidézvén stílszerűen fehérre fényezték az alapjaitól újraépített csúcsragadozót. A vezető mögött egy ötliteres, brutális V8-as Lexus szív dübörög 620 versenylóval, mindez bőven 4 másodpercen belüli százas sprintet és 330 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A prémium belsővel és KERS rendszerrel (kinetikus energia visszanyerő) felszerelt kétüléses érkezése a szalonokba 2013-ban várható, ára pedig az előzetes számítások alapján 36 millió forint környékén alakul majd.
Egy emelettel alacsonyabban tanyázik a szintén izgalmas külsővel megáldott Elan, mely négyliteres V6-osával a 911-esek igazi kihívójává válhat. 450 lóereje minden bizonnyal elegendő lesz az ellenfelek nyakának megszorongatásához, ezt alátámasztja a 3,5 másodperces 100 km/h-s tempóra való gyorsulás ténye, valamint a 310 km/h-s csúcssebesség. A motor erejét a Toyotától származó duplakuplugos váltószerkezet továbbítja a kerekek felé, valamint a brit gyártó ehhez a modellhez is ígéri a hibrid technológiát a KERS áldásos segítségével. Ugyanúgy 2013-ban startol az Elan, az Esprit árának nagyjából kétharmadáért.
Az igazán ficánkolós kis sportautók kedvelői sem maradnak csemege nélkül, az ő számukra tartogatják a britek az Elise utolsó csavarig frissített reinkarnációját. Kétliteres motorjának mind a 320 paripája a Toyota gyáraiban nőtt fel, ehhez kapcsolódik a japánok hatsebességes manuális váltója, mely opcionálisan a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgatható lesz. Tömege is rendkívül kedvező, alulról súrolja az 1100 kg-os értéket, ennek köszönhetően 4,3 másodperces százra gyorsulására sem lehet panasz. És hogy mennyibe fog kerülni? A Lotustól érkező hírek szerint 11 millió forint körüli árával igazán versenyképes lehet kategóriájában.
Az Elite modellel a túrakupék világába kóstolnak a britek, a 2+2 üléses autót ugyanaz az ötliteres, Lexus IS-F-ből érkező V8-as hajtja majd, amely az Espritben is pihen, ez esetben 611 lóerővel. A 2014-re várható Grand Tourer ára éppen luxuskupé mivoltának köszönhetően az Esprité fölé tolódik.
Az ötödik, és egyben utolsó modellel a mostanában divatos négyajtós szuperkupék harcát keveri meg a Lotus. Az Eterne a Porsche Panamera és az Aston Martin Rapide, valamint ahamarosan érkező BMW Gran Coupeellenfeleként száll majd ringbe. Persze a sikeres bajvíváshoz a már többször is emlegetett ötliteres V8-as erőforrást használják majd, melyhez szintén kérhető opció lesz az F1-ből származó KERS rendszer. Az Eterne a combos motornak hála rendkívül gyors lesz, amihez páratlan kényelmet párosít. A Lotus 2015-re ígéri eljövetelét, az árcédula pedig az igen borsos 38 milliós összeget is túlszárnyalhatja majd.
Mindenesetre örömteli, hogy a Lotus beleadott mindent, látványos, ám letisztult és modern formatervvel építették újjá a brit márka arculatát, amelyhez jól bevált motorokat párosítva igazán sikergyanús modellekre számíthatunk, hiszen a Lotustól származó információk szerint a vételár sem lesz vészesen magas.