2010.10.02.
10:12

Írta: mariocomedy13

A Peugeo kis szabadidő autóval készül :S

A Peugeot hazai autószalonján a már előre beharangozott új 508 és a 3008 HYbrid4 mellett egy kis crossover tanulmányautóval is készült. A kompakt méretekkel bíró HR1-et tekinthetjük az új 208 és a Mitsubishi ASX alapokon nyugvó új crossover előfutárának is, míg motorterében egy fejlesztés alatt álló, 1,2 literes háromhengeres THP kapott helyet.

 

Az idén fennállásának 200-ik évfordulóját ünneplő Peugeot az idei évben új formatervezési stílussal rukkolt elő, amely a sorozatgyártású modellek közül elsőként az 508-on látható. A Genfben bemutatott SR1 sportautó után a franciák egy kisebb crossoverrel rukkoltak elő, amelynek formái kísértetiesen hasonlítanak a kétüléses nyitott modell részleteire.

 
 Az SR1 részletei köszennek vissza -<br> 8 kép Párizsból
Az SR1 részletei köszennek vissza -
8 kép Párizsból
 
A HR1 tervezése során is szárnyalhatott a tervezők fantáziája, hiszen az új stílusjegyekkel büszkélkedő modell elektromos sirályszárnyas ajtókat kap, amelyek megkönnyítik a beszállást a szűkebb helyeken. A Peugeot egy városi kisautó, egy SUV és egy kupé jellemzőivel ruházta fel az autót, amely mindössze 3,69 méter hosszú, rövid első és hátsó túlnyúlással. A HR1 formavilága előre vetítheti egyrészt a jövőre érkező 208 külsejét, de a franciák a Mitsubshi ASX alapjain egy kisebb crossovert is piacra dobnak majd, így akár azon a modellen is visszaköszönhetnek a koncepció részletei.

 
 Maximum négy személynek - 17 kép a gyári<br> galériában
Maximum négy személynek - 17 kép a gyári
galériában
 
Belül is sziporkáztak a tervezők, ugyanis egy ügyes "üléselrejtő rendszer" segítségével könnyen át lehet rendezni a HR1-et három vagy négyszemélyessé. Két személlyel a 734 literes csomagtérben több szabadidős kellék szállítható, négy személlyel 180 liternyi tér marad. A hátul ülők megfelelő fejteréről az RCZ-hez hasonlóan dupla buborékos hátsó szélvédő gondoskodik. A műszerfal a jövőt idézi, a kezelőszerveket pedig mozgásfelismerővel tették egyszerűbbé, ugyanis kézmozdulatokkal lehet görgetni a funkciókat. Azt is a vezető választhatja ki, mi jelenjen meg a műszerfalon. Az első utas előtt is van egy kijelző, amelynek adatai megoszthatók, illetve cserélhetők a vezető képernyőjén láthatókkal. A formás külső alatt a Peugeot jelenleg fejlesztés alatt álló háromhengeres THP turbómotorja kap helyet, amelyhez hatfokozatú robotváltó csatlakozik. Az 1,2 literes erőforrás teljesítménye 110 lóerő, amelyet egy 37 lóerős elektromotor egészít ki, amely a hátsó kerekeket hajtja, így megvalósul az összkerékhajtás is. 147 lóerős összteljesítmény ellenére 3,5 liter az átlagfogyasztás, míg a szén-dioxid kibocsátás 80 g/km.

A Peugeot HR1 ebben a formában tanulmányautó marad, azonban a jövő oroszlános kisautói és szabadidős modelljein visszaköszönhetnek a koncepció részletei.

forras :A5

 

Szólj hozzá!

Címkék: autók napiautó peugo

A bejegyzés trackback címe:

https://mariocomedy13.blog.hu/api/trackback/id/2338881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása